۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۹۴۱۶۷
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در گفت وگو با رسا:

برکات انقلاب اسلامی را برای جامعه تبیین کنیم | قدر انقلاب را بدانیم

برکات انقلاب اسلامی را برای جامعه تبیین کنیم | قدر انقلاب را بدانیم
عضو جامعه مدرسین با بیان این که انقلاب اسلامی از دل شهر مقدس قم نشأت گرفته است، گفت: جایگاه کشور در دوران قبل و بعد از انقلاب برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بابیان این که انقلاب اسلامی از دل شهر مقدس قم نشأت گرفته است، گفت: قم خاستگاه انقلاب اسلامی بوده و پیام نهضت امام خمینی(ره) از همین شهر مقدس به سایر شهرها صادر شد.

وی با بیان این که شهر مقدس قم در برپایی انقلاب و هموارسازی زمینه قیام همه مردم کشور تأثیر ویژه ای داشته است، اظهار داشت: مردم قم به ویژه جوانان غیور قمی با حضور دلیرانه خود حکومت نظامی های رژیم شاهنشاهی را بی اثر می ساختند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی خاطرنشان کرد: در آن روزگار هنگامی که ماه رمضان می شد، مردم قم از انتهای خیابان انقلاب قرآن به دست می گرفتند، حرکت کرده و آیات جهاد را لب زمزمه می کردند؛ مأموران رژیم طاغوت نیز با مشاهده این صحنه ها به سوی مردم حمله ور می شدند، اما آن ها با مأموران درگیر شده و نمی گریختند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر حرکت های انقلابی در سراسر کشور فراگیر نمی شد، به پیروزی نمی رسیدیم، ابراز کرد: امروز باید ستم ها و جنایات رژیم شاهنشاهی را برای نسل جوان جامعه تبیین کنیم، زیرا آن ها در دوران انقلاب حضور نداشته اند و نمی دانند در آن زمان چه مقدار ظلم، فقر و ارعاب وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم، عنوان کرد: امروز نیازمندیم که میان دوران قبل انقلاب اسلامی با دوران بعد از آن نوعی مقایسه آماری از لحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته و برای مردم تبیین شود پیش از انقلاب در چه تراز و رتبه ای قرار داشتیم و هم اکنون در چه جایگاهی ایستاده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی به سفر شبانه ترامپ به عراق اشاره و تأکید کرد: در دوران پیش از انقلاب کشور در چنگال استعمار و استکبار قرار داشت، اما امروز به جایی رسیده ایم که پنجه در پنجه آن ها انداخته و در برابرشان ایستادگی و مقاومت می کنیم و آن ها نیز از قدرت ما وحشت دارند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خفقانی که در دوران ستمشاهی وجود داشت و با بیان اینکه امروز در جامعه آزادی بیان وجود دارد، گفت: بنده در روزگار قبل از انقلاب در سخنرانی که در یک مسجد داشتم به مسأله تاریخ هجری قمری اشاره کردم، اما فردای آن روز مرا دستگیر کرده و به شهربانی بردند و علیرغم بد و بیراه هایی که می گفتند، چندین مرتبه دستم را زیر دستگاه هایی بردند که با آن ها ناخن می کشیدند؛ امروز نباید نسبت به نعمت هایی که در جامعه وجود دارد بی تفاوت باشیم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات